shareaholic

f

dinsdag 21 oktober 2014

Tiger, tiger burning bright...



Toen ik binnen een week twee dames op leeftijd een kledingstuk met tijgerprintje zag dragen, wist ik dat ik dat de dierenprint definitief verankerd is in Neerlands Garderobe. De oudste van de twee liep achter een rollator in een licht roze rok met tijger of panterprint (wat is het verschil? Ik ben een beginneling op dierenprint-gebied). De 'jongste' droeg een opvallende tijgerprint-broek met stijlvolle schoenen.


OK. Ik ben overtuigd, tijgerprint is smaakvol te dragen. Ja, ja, ik weet het, Koning Maxima is al jaren geleden gesignaleerd in mooie outfits met dierenprint maar in mijn achterhoofd bleef toch altijd die oude hardnekkige overtuiging heersen dat tijgerprint ordinair is. Een van mijn zeer hippe buurvrouwen draagt de meeste dagen van de week tijgerprint  ('zij kan het hebben'). Harper's Bazar staat er vol mee; zou het mogelijk dat tijgerprintjes in de her-definiëring van mijn stijlvolle zelf een rolletje kúnnen krijgen? Wellicht? Misschien? 

Wat levert het op wanneer ik 'tijgerprintkleding'' intyp bij Google?


Op het eerste gezicht krijg ik toch weer markt-esthetiek te verduren. Wellicht moet ik gerichter op zoek gaan, bij mijn favoriete webwinkels bijvoorbeeld.
Een gemakkelijke manier op tijgerrrrrr aan je garderobe toe te voegen is met een sjaal, een riem of een schoentje.

Ik ging op zoek naar een tijgerprintsjaal die ik mooi vind (ik heb waarschijnlijk ongeveer 20 sjaals of daaromtrent -met een marge van 50%- je kunt nooit genoeg sjaals hebben..)

Ok. Er zijn erg erg erg veel tijgerprintsjaals. Elk merk heeft ze dit seizoen in elk denkbare prijsklasse. Ik vind echter de recht-toe-recht-aan-tijgerprintsjaals een beetje saai en voorspelbaar, te cliché. Het kan natuurlijk prima zo'n tiger-staight-up en ik zal ook bij niemand zo'n sjaal van de hals rukken maar origineel is anders. Bij www.Orangebag.nl (een van mijn favoriete winkels, maar daar over meer een andere keer) kwam ik deze prachtige sjaal van Custommade tegen. Tijgerprint gecombineerd met een ruit in accentkleur en een paisleymotief. Te mooi gewoon. Maar ook iets te prijzig wat mij betreft voor de kleine modieuze toevoeging waar ik naar op zoek was.


Custommade sjaal, Orangebag.nl, €165,00
Orangebag is een levensgevaarlijke winkel! Elke keer weten de dames de mooiste spullen te selecteren uit het gigantische aanbod dat er is. Deze sjaal bijvoorbeeld, van Becksondergaard is een hele nieuwe interpretatie van de tijgerprint. Een tikkeltje kitsch, maar met genoeg knipoog waardoor ik hem dolgraag om mijn nek zou willen hebben. Alleen de kleuren passen net niet bij mijn winterjassen en dan zou dit lieve tijgertje ongedragen in de kast blijven liggen.




Voor riemen geldt het zelfde. Je hoeft nog geen 50 meter te lopen in een gemiddelde Nederlandse winkelstraat om een tijgerprintriempje te vinden. Ik kwam er niet echt een tegen die ik zou willen hebben. Alhoewel ik de riem van Naf Naf bij Zalando wel een goede kanshebber vond. Een subtiel harig tijgerelement toegevoegd aan een mooie klassieke leren riem. Heel draagbaar en goed geprijsd. Ik kan me voorstellen dat je steeds over de haartjes aait als je deze riem om hebt, een soort draagbaar knuffeltje.


leren riem van Naf Naf € 38,95 bij Zalando

Verder op zoek naar de vurig gewenste tijgerinjectie. Hoe is het mogelijk dat ik ooit zonder heb kunnen leven! Ineens ben ik volledig in beslag genomen door het fenomeen tijgerprint. Kan ik wel aan mijn behoefte voldoen met een sjaaltje of een riempje? Lag het antwoord niet in een omvangrijker kledingstuk in plaats van een accessoireIk besloot daarom de afdeling schoenen met tijgerprint te negeren en op te schalen naar het echte werk.

Bij www.Love4fashion.nl kwam ik dit prachtige jasje van Bellerose tegen. Als ik niet al zo'n type jasje had, zou ik onmiddellijk....heel hard gaan huilen! Prijzig! € 249,95. Ik weet zeker dat het jasje elke eurocent waard is, maar ik kan geen enkele smoes verzinnen die de aanschaf zou rechtvaardigen.
Bellerose via Love4labels



Terug naar Orangebag, afdeling jurken. Ik zou met gemak 10 jurken kunnen uitkiezen die ik graag zou dragen, wat een juweeltjes weer. Ik concentreer me op de tijgertjes. Het merk van de mooie sjaal, Custommade, heeft deze tijgerprintjurk met korte mouwen.


Custommade jurk, €205,00

Maison Scotch, € 139,95
Anecdote, € 159,95

Deze vind ik nog mooier. Zowel de jurk van Maison Scotch als Anecdote zijn wat stoerder en de basiskleur is blauw, echt mijn kleur. Goede combinatie met zwart. Ik vind de laarsjes er ook leuk onder maar zou hier nu opaque panty's of maillot onder dagen en een vestje eroverheen. Korte of driekwart mouwen in de herfst of winter blijf ik lastig vinden. Moet je er dan een longsleave onder dragen (wordt dat niet te propperig) of een vestje of jasje overheen? Wordt dat dan niet te tuttig?
Uiteindelijk heb ik niet voor een jurk gekozen maar een blouse omdat ik die stomweg toevallig tegen het lijf 'liep' bij Coggles.com. Ik was meteen verkocht! Een tijgerprint-light met een twist, gemakkelijk te combineren met zwart of donkergroen of bruin. Grappig genoeg van het Nederlandse label Mason Scotch waar ik elk jaar wel een of twee goede vondsten van doe. Mijn hoofd knip ik in navolging van de webwinkel-foto's af. Ik vind mijzelf best aardig om te zien maar ik ben gruwelijk on-fotogeniek en zeker bij selfies. Reuze hip & handig dus, showen met afgehakt hoofd:

Maison Scotch tijgerprintbloes € 42,14 via de Outlet van Coggels.com
100% polyester van het soort dat lekker zit, ook op je blote huid en waar je niet binnen een uur vreselijk in stinkt. Aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...