shareaholic

f

woensdag 12 november 2014

Hoe overleef ik de winter zonder roze (deel 1)




'Mooi roze is niet lelijk' Waar de uitdrukking vandaan komt, weet ik niet. Google wist het ook niet dus ga ik verder met de inhoudelijke kant van de zaak. Ik ben gek op een knap stukje roze. Een problematische kleur kan het wel zijn. Roze katoen verwast snel en wordt dan vaal. Of het ziet er tuttig uit (en dat is werkelijk het aller! allerergste dat mij kan overkomen!) Of het doet te zomers aan en ik wil juist een echte goeie winter-roze.

In het allerlaatste nummer van Red afgelopen zomer (vreselijk jammer dat de Red moest verdwijnen; over modetijdschriften in een later blog meer) stond deze foto:



Te zien is een prachtige bessenroze katoenen trui uit de herfstcollectie van Marks & Spencers. Bij de Marksandsparks! Oerdegelijke Engelse shop, ze hebben (misschien al sinds tijden maar ik ontdek het nu pas) een Europese webshop. Overigens moet ik als Anglofiel wel even mopperen: kortingscodes voor de .com-site werken niet bij de .eu-site. Dacht ik blij te zijn met een 20% voucher die ik via een Engels contact kreeg voor M&S! 


De trui bleek uitverkocht. De Red verdween onder een stapel andere tijdschriften en de trui vergat ik.

Helemaal?

Toch niet. Ik bleef bij mijn avondjes webwinkelsurfen (we noemen het onderzoek) elke keer toch hopen op een roze wolk van een trui. Ik vond er geen die voldeed aan mijn ideaalbeeld: niet te zoetig of te rood met mooi breisel & snit tegen een schappelijke prijs. Diepe, diepe zucht. Ik vreesde mijn ideale trui nooit te vinden. En hoe kom ik dan die winter door zonder roze?! 


Tot op een avond in september ik bij de Engelse webshop Coggles rondneusde.(wat op zich levensgevaarlijke situaties kan opleveren...te veel moois maar het meeste onbetaalbaar voor de standaard sterveling die ik ben)


Marc bij Marc Jacobs uit de reeks Stawberry Daiquiri in de sale bij de outlet van Coggles.com


ragfijn geweven ''bobbeletjes'' in katoen


Hoera! werkelijk alles klopt aan deze trui: allereerst de kleur, een frisse roze bessenkleur, de kleur van onverdunde roosvicee waar ik he-le-maal verliefd op ben. Daarnaast de de snit, de pasvorm en het materiaal, de mooie 'bobbeltjes'  en de portemonnee -vriendelijke prijs perfect (ik heb ongeveer een kwart van de originele prijs betaald) Perfect met hoofdletter P. Ik kon bijna niet geloven dat ze de trui nog in mijn maat hadden en wist niet hoe snel ik op het winkelmandje moest klikken! 

Knalroze combineert mooi met bordeauxrood zoals ik hier draag (oei en nu zie ik dat de badkamerspiegel een poetsbeurtje kan gebruiken, dat vage is niet alleen aan gerommel met Photoshop te wijten)






Ik ben nog wat aan het experimenteren met foto's maken van mijzelf. Klassiek geworden is natuurlijk de selfie-in-de-spiegel waarbij de bloglezer een kijkje in iemands natuurlijke omgeving kan krijgen. Bij mij levert dat een oranje achtergrond op en speelgoed, heel veel speelgoed. Dat leidt wat van het onderwerp af vind ik dus onderneem ik verdere pogingen artistiek verantwoorde foto's te maken:

Deze bijvoorbeeld, met de Snap-remote van de Hema. De telefoon zet ik op een Ikea barkruk (die ik eerst naar boven moet slepen want daar heb ik mooi licht) Het zelfontspanner-dingetje heb ik in mijn broekzak. Ik ben er buiten ook mee aan het experimenteren geweest (ja, ook die kruk mee naar buiten gesleept) Niet ideaal want vanochtend waaide het behoorlijk en had ik wat angstige momenten toen mijn telefoon bijna van de kruk af woei. Ik ga op zoek naar een andere oplossing....

Terug naar roze truien! Ik heb gezocht en gezocht en gezocht naar mooie roze truien die enigszins budget-normaal zijn en vergelijkbaar met de Strawberry Daiquiri die nu overal uitverkocht is. Moeilijk. Misschien zijn roze truien deze winter eigenlijk helemaal niet in de mode? Alhoewel...ontwerpers als Diana von Furstenberg, Alexander Wong, Valentino, Fendi, Cedric Charlier hebben allemaal roze truien in hun collecties. zie www.lyst.com
Maar van prijzen variĆ«rend tussen €300 en € iets waar je een goede fiets voor kunt kopen (ik maak geen grapje) word ik niet blij. Ik houd erg van goede kwaliteit maar betaal daar graag een normale prijs voor spullen. Ik ben er dan ook niet van overtuigd dat duurder per se beter betekent.

De dames van Orangebag hebben deze roze trui van Mads Norgaard. Ze hebben geen aparte 'roze' selectieknop bij de truien maar wanneer je 'rood en geel' aanvinkt is deze als enige echte roze te vinden. De styling met het zwarte rokje en de puntige enkellaarsjes vind ik erg leuk. Ik krijg er al helemaal zin in, met zwarte opaques en de heksenschoenen (zie 'hakken in huis', mijn eerste blog)


Via Orangebag Mads Noorgaard trui € 169,00 net binnen dus alle maten zijn nog verkrijgbaar
Bij &Other Stories:


Via &Other Stories €75,00, alleen maat L nog verkrijgbaar
H&M heeft ook een roze wintertrui voor een typische H&M prijs van een paar tientjes. Wellicht leuk voor een seizoen. Ik hecht me meestal zo aan mijn kleren dat ik meerdere jaren mee wil doen dus koop ik liever betere kwaliteit. DVML (Dames van mijn leeftijd) kunnen ook beter niet van die goedkope flodders dragen maar liever kleding van mooie materialen en snit uitzoeken. Excuus en verontschuldiging in tienvoud wanneer ik nu klink als....eh, mijn oma. Zij had altijd de opvatting dat je nooit 'naar beneden moest kopen'. Daarmee bedoelde ze dat jezelf tekort doet wanneer je omringt of kleedt met beroerde kwaliteit. 


Leuk voor een seizoen:
Vandaag onvindbaar op de website van HM

Tommy Hilfiger heeft een behoorlijk groot aantal roze truien in de wintercollectie. Ik zou er echter nooit een bleke spijkerbroek bij dragen, dat ziet er beetje te saai uit. Ik ga mijn bessen-trui verder combineren met de leren bruine broek waar ik met smart op zit te wachten (oh, postbode, je bent mijn held!) of met een zwarte korte rok. 
Bij de Bijenkorf, Tommy Hilfiger, Mohair Pullover Forina €139,00


Tenslotte vond ik een mooie bessen-roze trui van French Connection bij Selfridges in Londen:


Ik maak geen grapje over die naam....Mozart? 

Onverwachte kleurcombinatie-inspiratie kreeg ik van mijn kopje thee.....




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...